lördag 25 juni 2011

En underbar dag

Det blev en underbar och mysig midsommarafton.. Familjen Karlsson kom till oss och så gick vi tillsammas till Fredriksdal för lite traditionell midsommar.. Det är så mysigt och fint där.. En massa blommor, lite djur och natur.. Vi strosade omkring och bara hade mysigt.. Lite glass och lotter blev det oxå men ingen dans kring midsommarstången.. Vi hörde i alla fall när de sjöng alla klassiksa sånger.. Ha ha!! Fina var vi oxå i kranskarna som jag hade gjort.. Barnen provade att gå på styltor och det var vi ju bara tvungna att prova om vi fortfarande kunde.. Haha, det kunde vi minsann..






När vi kände oss nöjda hämtade vi all mat hemma hos oss och så körde vi hem till fam Karlsson där jag förbjöd alla att beträda köket och satte igång med att fixa maten.. Elias råkade spilla ut sin välkomstdrink (utan alkohol) över Mickes byxor och plånbok.. Tur det finns tvättmaskin och han gick omkring i mysbyxor och finskjorta.. En riktig sexbomb :-) hahahaha!! Det blev fantastiskt gott och lyckat.. Det gör en alldeles varm inombords när man ser hur glada och nöjda alla blir.. Sånt gillar jag.. Lucas vann ett kubbspel på Fredriksdal och efter maten (proppmätta) gick vi till Folkparken för att spela lite.. Efter tre omgångar konstaterade vi att Micke är kung av Kubb..







Efter lite tårta och jordgubbar avslutade vi kvällen nere i källaren med godis, chips och ostbågar och lite BUZZ.. Micke vann första som var nåt med musik.. Jag vann andra som var Hollywood (jag kan mina stjärnor) och Pierre vann sista som var allmänt.. Klockan var nog 2.15 när vi gick och la oss men roligt och mysigt var det..












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar