söndag 28 april 2013

Solig söndag

Numera vaknar jag alltid tidigt. Det är sen jag ställt in min mat och sovklocka :) brukar ju äta frukost varje dag vid 7.30. Solens strålar letar sig in mellan persiennerna och skiner rakt i mina ögon. Micke sover gott bredvid mig och det är knäpptyst i hela huset. Ljuvliga tystnad.

Träningen går bra och jag kör stenhårt 4 gånger i veckan. En gång med PTn, en gång själv och så 2 gånger Spinning. Ska lägga till en gång i skogen oxå. Gillar att vara ute oxå så det får bli en runda springa/gå på söndagarna. 5 kg är borta nu och äntligen börjar det synas och märkas på kläderna. Ändå har jag inte haft någon bra vecka. Allt är mensens fel. Den ska komma när som helst. Mår inte på samma sätt varje gång. Denna gången är jag bara så sugen på en massa onyttigheter. I normala fall, när jag inte ska ha mens då, kan jag numera stå emot och låta bli att vara onyttig. Men inte vissa gånger innan mens. Ätit både tors, fre och lördag. Sånt som jag inte ska äta. Choklad, chips, godis och läsk. Kanske inga jättemängder men ändå. Det är inte bra för kroppen eller själen. Kände mig ledsen och lite nere igårkväll. "Det är ingen som tvingar dig att äta" sa Micke. Nä, det är sant men vissa gånger är man svag och det går bara inte att stå emot. Hur mycket man än försöker. Tänker köra hårt igen, det får absolut inte bli en ful ovana igen. Så inget mera onyttigt nu men det känns som att det värsta är över, tack och lov. Jag vill ju klara det, jag vill ju nå mina mål. Kämpa!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar