onsdag 17 april 2013

Generad

Igår när jag kom in i omklädningsrummet på gymmet satt det en kvinna 50+ på bänken och knöt skorna. Jag gick fram till ett ledigt skåp och började byta om, totalt fokuserad på dagens träning. Helt plötsligt började hon prata med mig. Hon sa att jag var så duktig som tränade så hårt och hon var imponerad över min träning. Hon frågade även hur tungt jag körde på vissa övningar.. Eh, det vet jag inte faktiskt. Jag gör bara det PTn säger att jag ska göra :) vikterna, det justerar han.. Hon log mot mig och sa bra jobbat innan hon försvann ut i gymmet. Kvar stod jag och kände mig generad och lite varm inombords. Det var snällt sagt av henne och totalt oväntat.

Äntligen har det börjat hända saker. Viktkurvan börjar peka neråt, energin är tillbaka och kroppen börjar vänja sig vid det nya sättet att äta och den nya maten. Igår kunde jag äntligen träna riktigt hårt och det kändes jätteskönt. Nu är det bara att tuta och köra. Jag ger mig inte denna gången. Det SKA bara gå.. Startvikten var 92,5 kg och idag stod vågen på 88,4 kg.. Jag är sjukt nöjd och stolt över mig själv. Dessa två veckor som gått sen jag träffade Josefin första gången och fick lära mig hur och vad jag skulle äta, har jag faktiskt INTE fuskat en enda gång. Det har varit tufft, väldigt tufft vissa dagar MEN jag klarade det och jag ska fortsätta klara det.

Idag har jag träffat Josefine igen för uppföljning. Hon var nöjd med mig och det är jag oxå :) jag fick lite nya tips och så gick vi igen om hur det hade gått från när vi träffades sist. Vad jag hade provat äta, vad jag tyckte om och så vidare. Så nu kör vi stenhårt..

Bikini, bikini, bikini!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar