tisdag 9 april 2013

Kräsen

Att vara kräsen och försöka äta så nyttigt och "bra" mat som möjligt är verkligen ingen höjdare. Jag har ju fått en "matplan" av Josefin, som hjälper mig med kosten. Även tips och listor med bra och godkänd mat. Det är jag jättetacksam för och jag har lovat att prova en massa saker som jag inte tycker om. Hittills har det inte gått jättebra. Det är svårt när man är kräsen att hitta mat som är nyttig men ändå gott. Gillar inte fullkornspasta, råris var inte så gott. Inte Kesella, danskt rågbröd eller broccoli heller. Men men.. Jag kämpar på och provar mig fram.. Ska leta recept på sidorna Josefin gav mig. Hoppas kunna hitta något som passar Kräsamaja :-)

Träningen idag gick någorlunda bra. Vi bestämde redan från början att bara köra 30 min idag och 30 min på torsdag eftersom kroppen inte vant sig vid maten ännu. Det var tur det för efter 30 min kände jag att energin tog slut och jag började känna mig lite matt och yr.. "Håll ut, sa PTn.. Det blir bättre men det kan ta 2-3 veckor innan kroppen vant sig" Ja jag ska fan i mej klara detta.. Det är vinna eller försvinna som gäller nu. Så det så!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar