söndag 24 april 2011

Pandol

I torsdes åkte visdomstanden ut.. Fy vilken otrevlig upplevelse.. Jag var sjukt nervös när jag gick till lasarettet.. Där fick jag ett A4 papper med frågor jag skulle svara på.. Sista frågan var vilken medicin man brukade ta inklusive värktabletter.. Ha ha, jag var så nervös att jag skrev Pandol (panodil)och tandläkaren kunde ju inte låta bli att skoja om det och fråga om det var något nytt preparat.. De var i alla fall väldigt trevliga och så men vad hjälper det när det är så obehagligt.. Fick massor med bedövning, lite extra eftersom jag redan hade ont i tanden.. Blev inpackad i nån slags filt/täcke och så täckte de för ögonen eftersom lampan var så stark.. Där låg jag spänd som en fiolsträng och bara önskade att allt var över.. Blev helt skakis och svimfärdig efteråt så jag fick ligga kvar en stund.. När jag kunde resa mig någorlunda ledde sköterskan ut mig i ett annat rum där jag fick ligga på en brits.. Fick lite instruktioner om vad och hur jag skulle göra de närmaste dagarna.. Inget ansträngande, gurgla med Flux morgon och kväll samt äta mosad mat och glass.. Ringde till Micke och händerna skakade så jag kunde knappt slå rätt nummer.. Han var snäll och hämtade mig.. När bedövningen släppte några timmar senare kändes det inte så trevligt, det vill jag lova..

1847 kr fattigare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar