söndag 26 september 2010

Öl och målarfärg

Idag har jag jobbat extra och vilken dag det blev. Först tog jag i ett paket och kände hur det blev mjukt och kletigt i handen. När jag kollade lite närmare såg det först ut som hudlotion men det var målarfärg. Någon har skickat målarfärg i ett paket som gått sönder. Där stod jag med handen full av vit målarfärg och massor med kunder.. Fick torka bort det värsta med papper.. Efter ett tag märkte jag hur det började lukta öl.. Nån som är bakis eller så tänkte jag men det blev bara värre och värre. En man påpekade för en annan man att hans påse läckte men inte brydde han sig om det.. Det läckte öl var han än gick och det luktade så illa.. Till slut när han gick var hela golvet fullt med öl.. Usch, det var så äckligt.. Fick be om hjälp så vi kunde moppa upp det värsta men golvet blev jätteklibbigt..

Igår var vi hemma och tjuvkikade i badrummet.. Där fanns ingenting.. Det var helt tomt.. I hallen låg kakel och golv vi ska få och det såg fint ut. Hoppas de blir färdiga i tid.. Nu har vi snart bott i Mickes föräldrars lägenhet en vecka och jag börjar vänja mig så smått vid alla konstiga ljud och tickande klockor.. På tisdag när de kommer hem ska jag flytta hem till mamma och Rocky..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar