torsdag 16 september 2010

EasyTone

Efter dagens låånga promenad insåg jag att om detta ska kunna fortsätta någorlunda hyfsat måste jag köpa nya skor.. Jag kan ju inte tortera mig själv med att promenera och ha jätteont i fötterna. Särskilt då i högerfoten där skon inte passar riktigt bra till min fot. Jag traskade ner till Stadium (på lite stumma och sega ben) och fick hjälp av en ung kille. Han hämtade storlek 39 till mig men den kändes inte riktigt bra, lite stor och satt löst . Jag fick en storlek 38 på andra foten för att jämföra och den satt stenhårt, för hårt.. Där stod jag och kände mig som ett hopplöst fall med en för stor 39 på ena foten och en för liten 38 på andra foten.. Jaha, tänkte jag.. Vad fan ska jag göra nu då?? Då säger han: du kanske vill prova 38 1/2? Jag hade lust att jubla för jag ville verkligen köpa nya skor nu när jag äntligen är igång igen.. När jag fick på mig skorna.. Oh, la la.. Det var som en aha upplevelse.. Eller kanske som när Askungen fick på sin glassko.. De satt som en smäck och smekte sig liksom runt hela foten.. Lycklig gick jag och betalade 999 kr för mina nya skor.. EasyToner som de så fint heter.. Enligt reklamen tränar de rumpan och baksidan låren när man använder dem.. Ha ha.. Vi får väl se om de fungerar, det kunde ta ett tag att vänja sig vid dem sa killen på Stadium. Sköna var de i alla fall och det är det vikitgaste för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar