tisdag 28 september 2010

Flygbiljett

Idag efter att ha pratat med Annie har jag köpt en flygbiljett till Paris.. Den 18 november bär det av och denna gången ska jag åka själv.. Spännande och jag längtar verkligen efter att träffa henne igen.. Ska också bli kul att träffa Georges och madame Odette.. Hoppas få uppleva lite Fransk julstämning och kanske få se när de tänder all belysning på Champs Elysee.. Sen tänkte jag öva upp mina franska kunskaper och förhoppningsvis kunna prata och förstå lite mer än sist. Min franskakurs har börjat och än så länge har jag gått 2 gånger.. Första gången var repetition och vi fick presentera oss så det var inte jättesvårt men andra gången var det genast desto svårare.. Måste plugga massor hemma för att komma ikapp.. Vi är inte så många men det gör inget för då får man prata desto mer och förhoppningsvis fastnar det massor med franska..

Je vais aller à Paris le 18 novembre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar