torsdag 5 augusti 2010

Trollungen

Lämnade min bil på lagning och drog en motvillig trollunge i handen mot Maxi. Han orkade inte gå och så hade han ont i foten. Så småningom kom vi fram till affären där han fick åka i en vagn. Vi köpte en långärmad tröja och nya skor. Han ville ha likadana som mina så det blev svarta basketkängor typ Converse och till detta strumpor med Spindelmannen på. Lite proviant och så gick vi mot busshållsplatsen. Elias fick sina nya kläder och skor på sig. Åh, vad fin du blev sa jag. Nej, jag är inte fin, jag är Cool svarade han. Ha ha!! Underbart.. Till slut kom vi fram till lekplatsen Sjörövarskeppet. Vi började med att fika och sen var det full rulle.. Fågelskrämmning, kaninjagning, tågräkning, träning, bus, klättrande, åkande, grävande och till slut en liten tur på den runda gungan. Sen ville han åka hem till mig.


Vi hamnade så småningom i min soffa där vi tittade på film och käkade isglass (Elias åt 3 st) och sen ville Trollungen hem.. Något trötta men roligt har vi haft..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar