lördag 14 augusti 2010

Risotto

Träffade Annett efter jobbet och vi handlade ingredienser till vår Risotto som vi skulle försöka oss på att laga tillsammans. Ingen av oss hade gjort det tidigare och med tanke på att det var fredagen den 13:e fruktade jag det värsta. Mitt enda bidrag var att hacka löken och skiva kantareller, champinjoner och skogschampinjoner som vi skulle ha i. Sen satt jag med näsan i en trevlig kokbok Annett hade vars namn jag redan glömt ;-) Det såg ju gott i alla fall när vi satte oss i soffan framför TV: och skålade. Mmmm, det var jättegott.. Annett är duktig på att laga god mat hon.. Sen avslutade vi kvällen med att titta på Prinsessan och Grodan. En riktigt gullig klassisk Disneyfilm.

1 kommentar:

  1. Risotto SER ju inte så himla gått ut, beige-grått och trist. Men det är mums! :-) Mina kokböcker du tittade på heter "Kärlek, timjan och oliver" och "Under valnötsträdet".
    Kram!

    SvaraRadera