söndag 1 augusti 2010

Ett sjuhelvetes humör

Det fullkomligt kokar i hela min kropp och jag kan nästan inte andas. Så mycket känslor som bara vill explodera likt en vulkan. En ilska och irritation utan dess like fyller hela mig. Håller min telefon så hårt att knogarna nästan vitnar. Vill kasta den så hårt jag kan in i glasdörren på min bokhylla och höra glaset splittras i tusen bitar. Jag hejdar mig i sista sekunden och konsentrerar mig på att andas. Fyller lungorna med luft och andas ut. Micke går förbi och säger något men jag kan inte ens svara. Jag vill skrika, gråta och fullkomligt bara ge efter för raseriet. Det bultar i mitt huvud och jag kan nästan inte andas. Jag blundar, tar ett djupt andetag och hejdar mig. Försöker tänka på något positivt. Micke kommer in och jag kastar mig i famnen på honom innan jag lämnar rummet. Han fattar ingenting.

Anger managment nästa????

1 kommentar:

  1. Hej Mia
    Kolla in lite på min blogg så småningom, jag kommer att lägga upp en hel del intressanta saker som har en direkt koppling till, irritation, ilska o lite sånt vi många känner av. Sen kan vi ju lida olika mycket av det klart.
    Jag råkade bara trilla in här ikväll, har inte sett din blogg innan, kul ;-) Fin sida du har. Själv är jag nybloggare och vet inte riktigt var man bloggar bäst o var den bästa blogg instrumenten finns, så det blev först aftonbladet, sen stängde jag den och nu har jag fruganslantlivs.blogg.se Ha det bäst Mia Kram Diana

    SvaraRadera