måndag 16 augusti 2010

Flying daggers






Jag är periodare i mitt filmtittande och har under en lång tid varit fast i Asiatiska filmer. Martial arts tror jag genren heter och jag bara älskar sättet de är filmade på. Naturen är otroligt vacker, de är häftiga och underbara. Scenerna när hon dansar i Fying daggers är helt fantastiskt. Kolla in klippet ovan och gör om det om ni kan. Nu finns det många filmer som är bra och jag har väl ca 15 st i min samling och mina favoriter bland dessa är Flying Daggers och Hero. Min favorit Zhang Ziyi är dessutom med i båda.

Nu har jag fastnat för franska filmer, gärna i svartvitt. Såg att de ska visa en Fransk film på SVT2 ikväll från 1960 och den måste jag ju bara se. Min nya favorit är dessutom med i den, Jean-Paul Belmondo heter han. "Till sista andetaget" eller "A Bout de Souffle" som den heter på franska :-)

1 kommentar:

  1. Hej Du så bra. Helt underbar. Jag lånar gärna de tre filmerna som du skrev var bra. Må gott Kram Mamma

    SvaraRadera