fredag 11 juni 2010

Student

Då var det äntligen Oscars tur att ta studenten.. Hans skola sprang ut på Sundspärlan och jag åkte med mamma och Håkan dit.. Det regnade lite smått och alla gick omkring med paraplyer så det var inte lätt att hitta varandra.. Till slut stod vi samlade och väntade på att det hela skulle börja.. Lucas och jag trängde oss in i folkmassan och kom nästan ända fram till den lilla scenen de byggt upp.. De började i bokstavsordning och när det var Oscars klass tur kom han utspringande först av alla med ett jätteleende över hela ansiktet, hoppade och vrålade av glädje.. Efter kom resten av klassen.. Han fick denna söta nalle av mig istället för blommor.. Jag fick en extra kram som tack :D
Nybliven student i regnet med de obligatoriska tillbehören: plastförkläde, blommor, ballonger, öl, champagneglas och så skylten såklart..




Sjungande glada och lite småfulla studenter åkandes på ett släp fram och tillbaka längst järnvägsgatan.. "För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten.. Fy fan vad vi är bra." Eller som det stod på en banderoll som hängde på ett annat lite större släp: Idag redlös, inatt medvetslös, imorgon arbetslös.. Ha ha, den var bra den.. Vi kikade på Oscars betyg i bilen och de va inte så dåliga som han sa att de skulle vara.. Jag är stolt över min lillebror ♥








Vi käkade smörgåstårta och sen en jättefin prinsesstårta till efterrätt.. Den var nästan för fin för att skäras upp.. Helen åkte på att putsa Oscars nya fina skor som blivit lite skitiga pga regnet.. De blev som nya..












GRATTIS TILL STUDENTEN LILLEBROR OCH LYCKA TILL MED NÄSTA STEG I LIVET!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar