tisdag 29 juni 2010

Besök

Idag fick jag besök av fastighetsskötaren Magnus som kollade på vårt badrum.. Vi har bestämt oss för att vi hemskt gärna vill ha det renoverat.. Det är gammalt, slitet och börjar bli lite äckligt.. MEN eftersom vi bor i en hörnlägenhet med fönster mitt i badrummet (jävligt dumt ställe) var det inte säkert det skulle gå att få dusch istället för badkar.. Han kollade och tänkte så det knakade men kom till slut fram till att det nog skulle kunna gå.. HURRA!!!!! Han skulle på semester nu men skulle kolla på lite lösningar och presentera ett förslag.. När han tog på sig skorna kikade han in i köket och kommenterade kylskåpet.. "Oj det var ett gammalt kylskåp ni har" Sen lovade han att vi skulle få ett nytt i samband med renoveringen..

Problemet när de ska renovera badrummet är att de kommer skräpa ner väldigt mycket och sen har man ju ingen toalett.. De vill helst att man inte ska bo här på de 2 veckorna det tar att renovera.. Hm, var ska vi då ta vägen?? Ja ja, det ordnar sig nog..

3 kommentarer:

  1. Man kan ha ett duschdraperi för fönstret när man duschar:) Ni får absolut bo här ( SKA ) om ni vill, jag vet vilka som skulle bli superglada:)Ni får källarrummet , kan vara svalt o skönt nu i värmen. Kul med lite renovering. kramis

    SvaraRadera
  2. Oj, det var ett gammalt kylskåp ni har.. Tänk om någon sagt så om mitt som säkert är lika gammalt som jag!!! Här byts minsann inget förrän det går sönder... :-( Grrrrr. Nu var det visserligen ett antal år sedan jag bad om ett nytt, kanske ska ta och fråga igen.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag blev förvånad att han själv sa det.. En glad överraskning :)

    SvaraRadera