söndag 3 januari 2010

Otursdag

Idag har det verkligen varit fredagen den 13:e för mig.. När jag gick ut till min bil för att köra och handla fick jag först inte in nyckeln i låset.. När det väl gick kunde jag inte vrida den och öppna bilen.. Där stod jag som ett fån och frös som bara den.. När jag väl fick upp dörren skulle jag skrapa rutorna.. Min skrapa var inte den bästa.. När jag sen satte mig i bilen var det frost på INSIDAN av rutan.. Min fläkt fungerar inte jättebra så jag fick försöka skrapa lite för att över huvud taget kunna se ut.. Det resulterade i en massa snö i hela bilen.. Till slut kom jag iväg och kunde handla.. Väl hemma igen parkerade jag och tog tag i min papperskasse med varorna.. HÅL I BOTTEN!! Ja då gick påsen sönder.. Det blev till att försöka täppa till hålet och bära hela kassen i famnen.. Inte det lättaste att öppna dörren med händerna fulla.. Satte kassen på vasken med hålet neråt.. Trodde jag ja.. Mitt paket med färska blåbär trillade ut och givetvis gick asken sönder.. Hela golvet fullt med blåbär..

En riktig otursdag.. Kan ju undra hur den ska sluta..

3 kommentarer:

  1. Amen det här är ju nästan tragikomiskt..! Förlåt, kan inte låta bli att fnissa litet. ;-)

    STORA kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Meehh...var det idag du skulle bjuda mig på blåbärspaj ?? :D

    SvaraRadera
  3. Helt sjukt var det.. Såhär i efterhand kan man ju skratta åt det.. Fniss ;-)

    SvaraRadera