fredag 29 januari 2010

En mysig dag

Gick upp kl 8 imorse.. Det var kallt och jag var lite stressad.. Insåg att jag förmodligen både måste skrapa bort en massa snö från bilen då den stått några dagar och sen tanka.. Det gick väldigt trögt att få bort all snö och is från rutorna och så småningom upptäckte jag att jag använde fel sida på skrapan.. När jag vände på den gick det genast mycket bättre.. Ha ha, så kan det gå.. Kom i alla fall fram i tid till Höganäs där Elias otåligt väntade på mig.. Han tyckte Helen skulle gå nästan direkt så han fick vara ensam med mig.. ♥Gullunge♥.. När Helen gick till jobbet satt vi i soffan och kollade på Kalle Anka.. Sen när Elias började bli rastlös gick vi upp och busade på madrassen.. Han kastade nallar och skulle brottas.. Kl 11 byltade vi på oss en massa kläder, hämtade Snow Racern och gick till lekparken.. Där blev det lite åkning i den lilla backen, rutchkana, gungning och spring i snön.. Jag hade inga riktigt bra skor så jag frös ganska snabbt om fötterna men det var bara att bita ihop ;-D Vi bestämde oss för att gå till Kakboden och fika.. Elias gick genast med på det när han frågade om han fick glass och jag sa JA!! Jag drog honom genom stan på Snow Racern och vi mellanlandade på Lucas skola och hade turen att få träffa honom.. På Kakboden var det skönt att komma in i värmen en stund och vi åt en massa gott.. Tyckte synd om Lucas som inte kunde följa med så jag köpte med hem hans favoritkaka.. Vi busade lite till i snön innan vi gick hem och värmde oss framför TV:n.. Såg en gullig film, Ponyo på klippan vid havet.. ♥Me like♥


1 kommentar:

  1. Så underbart han har haft det idag:) Tur för honom att jag missade dagis planeringsdag;)hehe
    Du e lovely moster Mia

    SvaraRadera