torsdag 7 januari 2010

Kallt

Min bil tycker inte om när det är såhär kallt.. Den har stått still några dagar och när jag kom ut i förmiddes var den helt igensnöad.. Ett tjockt fint lager snö över hela bilen.. Det såg fint ut men inte så roligt att ta bort med en mesig liten skrapa.. Låset hade fryst fast och jag kom inte in i bilen.. Det tog nog 10 minuter innan jag äntligen fick upp dörren.. Vågade liksom inte vrida för hårt för då hade jag förmodligen knäckt nyckeln.. Efter många om och men satt jag i min kalla bil och försökte få bort all imma på rutorna.. Inte det lättaste med en fläkt som fungerar halvbra.. Efter ca 20 minuter kunde jag köra iväg mot Väla, kall och full med snö från topp till tå..

Idag fyller Annie år ♥.. Grattis, grattis grattis!!! Ska försöka ringa till henne men nu har jag gett min mobil till Micke eftersom jag köpt en Iphone som inte har dykt upp ännu.. Ringde till 3 idag och den var slut i lager och skulle komma in i vecka 2.. Klarar man sig utan mobil i värsta fall en vecka?? Troligtvis inte ;-) Fick ta Mickes gamla mobil som bara fungerar när den själv vill.. Vi får se om det går att ringa till Frankrike på den..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar