tisdag 31 januari 2012

Stökigt

Idag kom min lillebror Oscar och hans kompis Sebbe för att hjälpa mig slänga lite saker på tippen. Vi hyrde släp och lastade med soffa, köksbord, dataskåp och gamla vinterdäck. Stackars Oscar hade stukat sin hand så jag och Sebbe fick bära. Skönt att bli av med möget var det i alla fall. Sen blev det en tur till Ikea med sällskap av grabbarna :) Nytt skrivbord (som heter Micke), TV-bänk, bord, plus en massa andra smågrejor. Vi gick in på Väla och stannade till på Apoteket för att köpa något till Oscars hand. Den var rejält svullen och jag köpte voltaren att smörja den med och nått att trä på den. Sen bjöd jag på lunch som tack för hjälpen och handlade ett par småsaker innan vi körde hem med alla grejorna. Jättetacksam för hjälpen :)

Oscar och Sebbe stack iväg och jag skulle precis börja skruva möbler när jag kom på att jag absolut måste åka till Flower Team.. Så det var bara att hoppa in i bilen och köra iväg igen. Ha ha, hittade vad jag var ute efter och så var det raka vägen hem till röran. Ingen dålig röra jag hade heller. Grejor överrallt och Micke var inte så munter när han kom hem, blev ju inte direkt muntrare av all röra heller. Han kunde inte lägga grejorna där han brukar pga röran. Tur han skulle iväg på möte nästan direkt. Nu har jag skruvar ihop alla möbler, varit uppe på vinden 2 gånger och i soprummet 3 gånger. Puh, nu är jag helt totalt slut och har ont överallt MEN skit i det.. Fint blir det ju :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar