söndag 15 januari 2012

Doktor Mia

Vaknade kl 4.30 imorse av att min tumme gjorde fruktansvärt ont. Det bultade ner mot armen. Gick upp och tog två panodil, Mickes förslag och studerade tummen under lampan. Stenhård, varm och bultande. Bestämde mig för att leka doktor och hämtade en nål som jag försiktigt förde under nageln från ena sidan till den onda. När jag kom nästan bort till fen onda delen var det något som tog emot och plötsligt gick det hål och det kom ut lite var.. Eh, vad hände?? Sköljde den i kallt vatten och gick och la mig. När jag vaknade några timmar senare hade det slutat bulta och gjorde inte alls lika ont. Bara när jag rör vid den med något.. Skumt att det kan bli så bara av att bita på naglarna. Kanske verkligen dax att sluta med det nu?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar