lördag 5 mars 2011

Tankeställare

I torsdes fick jag mig en riktigt tankeställare.. En käftsmäll som heter duga.. Jag satt där i soffan och bara tittade på Micke och kände mig helt stum.. Jag fann inga ord och visste inte vad jag skulle säga.. Det fanns inget att säga, han hade ju rätt i det han sa.. När han gick iväg lite senare (årsmöte på HIF) satt jag bara där i soffan och kände mig omtumlad ja nästan lite skakad.. Det kändes som om någon tagit tag i mig och ruskat om mig ordentligt och skrikit rakt in i mitt öra "Vad håller du på med".. Tankarna bara irrade omkring och först kände jag mig helt tom inuti men efter en stunds tankeverksamhet kände jag hur jag fylldes av någonting annat.. Beslutsamhet!! Jävlaranamma!! Jag ska fan i mej bevisa för mig själv och andra att jag kan..

Jag vet inte riktigt vad jag har hållit på med men jag känner att det är dax att ta tag i saker och ting på allvar.. Gör jag inte det nu så blir det aldrig gjort och då kommer jag att ångra mig längre fram.. Livet är fan för kort för att slösas bort.. Jag vill bli lycklig och få det jag mest av allt vill ha.. Jag vill leva och inte gömma mig.. Så tack till Micke för tankeställaren.. Det var precis vad jag behövde..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar