onsdag 23 mars 2011

Hej vackra flickan!!

En äldre dam som går med sin rollator och handlar på jobb, jag fullkomligt avgudar henne.. Hon är så härlig, rolig och när det är hennes tur och hon kommer fram till disken säger hon alltid: Hej vackra flickan!! och så ler hon så vackert.. Jag tror hon heter Elsie.. Idag kom hon samtidigt som jag hade besök av en kille från Svenska Spel.. Det är inte lätt att prata med säljare och ta hand om en massa kunder samtidigt.. Kände mig lite oartig som lät henne stå och vänta medans jag växlade några ord med säljaren.. Jag bad om ursäkt men hon sa bara lite glatt: "Jag har inte bråttom".. "Men det har jag" sa damen som stod bakom.. Säljaren gick och jag tog hand om min glada dam.. Damen som stod efter blev nog lite sur och tyckte det tog alldeles för långt tid men jag försökte skynda mig så mycket jag kunde.. Till slut sa vi hej och jag kunde ta hand om den andra damen.. När Elsie backade med sin rollator för att gå och stod en liten bit bort tittade hon på mig och mimade till mig "jävla kärring" blinkade och pekade på damen vid disken.. Jag kunde knappt hålla mig för skratt och nickade att jag höll med.. Hon skrattade och gick in i affären för att handla.. Elsie, denna söta lilla dam med lockigt hår.. Hon får mig alltid på så gott humör och jag hoppas att jag blir som henne när jag blir gammal..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar