onsdag 17 mars 2010

Jag bakar

Idag fick jag för mig att jag skulle BAKA, något jag sällan gör eftersom jag nästan alltid misslyckas.. Ja, kladdkaka kan jag göra men det räknas inte.. Fick recept av en på jobb och åkte till Maxi för att jaga ingredienser.. Det enda jag hade hemma var havregryn :-D ha ha.. Hittade allt utom vetegroddar.. Gick och letade där de borde stå och finkammade hyllorna uppifrån och ner.. Till slut gav jag upp och fick fråga var de fanns, jo bland flingorna.. Hm, ja ja.. Tror min kasse vägde ett ton och mina armar kändes längre och längre för varje steg.. Satte igång direkt när jag kom hem.. Så enkelt, bara blanda alla ingredienser i en skål.. Smöra en brödform och in i ugnen.. Ingen jäsning eller annat meckande och nästan inge disk alls.. Sånt gillar jag.. Nu står brödet i ugnen och jag väntar med spänning på att smaka.. Kommer jag misslyckas ännu en gång.. Ja om 50 minuter får vi se..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar