onsdag 24 mars 2010

En helt vanlig dag på jobb

Skulle inte tro det.. Jobbat som en galärslav idag.. Fram till kl 14 flöt allt på som vanligt.. Gjorde posten och hade lagom med kunder.. Sen kl 15 slutade Cashguarden ta emot mynten.. De bara trillade rakt igenom.. Efter en stund la hela kassan av.. Det tog ca 1 timme att fixa och under tiden fick jag slå i extrakassan och springa som en galning fram och tillbaka.. När kassan var lagad slutade ATG maskinen fungera, först med telefonkorten och sen hela alltet.. Givetvis blev det samma i tipsmaskinen och på båda datorskärmarna kom timglaset fram och den tänkte, tänkte och tänkte.. Det tog nog minst 5 minuter innan rutan kom upp "inget svar från värddatorn".. Givetvis skulle alla kunder i någon av maskinerna och vi stod där som två fån och kunde inte göra ett dugg medans kön växte.. När jag sen skulle försöka gå på rast kl 16.50 (något försenad) var min rastavlösare inte van att stå i förbutiken och efter 10 minuter fick jag gå upp.. Smockfullt med kunder.. Min mage kurrade, mina fötter gjorde ont och kunderna var besvärliga.. Jag hade lust att sätta mig på golvet och bara stortjuta.. Kunder ända in i det sista men kl 19 kunde jag så äntligen dra för och stänga.. Några minuter senare stack en kund in huvudet och undrade om jag kunde lämna ut ett paket.. "Tyvärr, stängt" sa jag.. Men min klocka är inte 19 ännu sa hon.. Eh, min kl är 19.03 svarade jag..
Vad tror de egentligen?? Att vi ska ha öppet längre fall i fall det kommer någon efter kl 19 och vill hämta paket?? NOT!!! Efter den helvetesdagen ville jag bara hem..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar