måndag 15 februari 2010

Örenäs Slott

Då var vi på Örenäs Slott igår och åt middag med Mickes föräldrar.. Riktigt god mat och verkligen ett mysigt ställe.. Först var det en liten Tapas buffé till förrätt och den föll väl inte riktigt Kräsamaja i smaken :) sen var det Ciderbrässerad majskyckling med potatisbakelse.. Mums, det var verkligen smaskigt.. Till efterrätt fanns en liten chokladbit med mandel, cheeskake med björnbär och smulpaj med äpple och mandel.. Gott gotti gottgott..Själva slottet ser egentligen inte ut som ett slott, mer som en herrgård eller nåt liknande.. Det är nog ett av mest mysiga och romantiska ställen jag har varit på.. Utsikten över havet, Ven och Danmark är helt fantastisk.. Om jag någonsin får Micke till altaret ska jag definitivt fira min bröllopsnatt där♥







3 kommentarer:

  1. Så fint! Dit skulle jag vilja åka och äta någon gång.. :-)

    SvaraRadera
  2. Oh nu blev man inspirerad till middan ;) majskyckling é ju bara sà gott !

    SvaraRadera
  3. Vi kan väl ta en tjejmiddag där någon gång?? Det är ju så himla mysigt..

    SvaraRadera