onsdag 24 februari 2010

Dunderklumpen


Idag tog jag bilen och körde till Höganäs för att hälsa på syster yster och trollungarna.. Det var full rulle när jag kom fram och lite bus.. Lillebror Oscar var oxå där och till slut stuvade vi in oss allihopa i min bil för att köra till Kakboden och fika.. Det blev en massa gott: Baguetter, varma mackor, winerbröd, kanelbullar, maränger, chokladbollar och glass.. Mätta och belåtna gick vi ut i snön och trollungarna hann med lite bus på väg till bilen.. Vi mellanlandade på Ica för att handla lite middagsmat och

trollungarna med Oscar som barnvakt passade på att busa lite till i snön.. Det gjorde jag oxå när Elias på toppen av backen skrek: "Du kan inte ta mig" då blev jag ju tvungen att klättra upp.. Vig som ett kassaskåp men upp kom jag.. Han skulle minsann inte ha några vantar när vi gick hemifrån så jag fick låna ut mina.. Lite stora men det struntade han ju i.. Oscar hade fått ett ryck och kollat på filmer han sett när han var liten och frågade om Helen hade Dunderklumpen på DVD.. Det blev en riktigt nostalgisk eftermiddag där vi satt allihopa i soffan, tittade på Dunderklumpen och sjöng med i sångerna..
Det är nåt särskilt med nostalgiska minnen.. Det blir så varmt i bröstet och man blir nästan tårögd.. Min absoluta favorit i filmen är Lejonet med de prickiga byxorna.. Han är så söt, särskilt när han säger: "utan mina fantastiska byxor är jag värdelös". ♥♥


3 kommentarer: