tisdag 4 juni 2013

Makeover

Jag har velat göra om lite i sovrummet länge men inte riktigt fått tummarna loss. Det känns som det har saknat något för att jag ska få den där mysiga känslan och trivas till 100 %. Frågade Micke för ett tag sen vad han tyckte om saken. Behövdes det göras om?? "Det är väl fint som det är" svarade han.. Typiskt manligt det där, eller?? De bryr sig inte så mycket om heminredning, blommor och annat tingeltangel. Vaknade imorse och bara bestämde mig för att idag, ja då ska det bli en makeover i sovrummet (utan att fråga Micke, ha ha) Efter träningen åkte jag till Ikea och Flower Team och spenderade en del av mina skattepengar som kom idag.. Jag köpte massor med blommor, jag älskar verkligen blommor och det blev så fint i sovrummet. Hittade dessutom mitt nya överkast som jag köpte för flera månader sen inslängt i en garderob. Ut med det gamla trasiga svart/vita och på med det nya som går lite i lila. Nya lila gardiner är beställda och några av blommorna är oxå lila. En favoritfärg, helt klart. Åh, vad fint det blev :-) tanken är att vi så småningom ska byta ut resten av möblerna och då kommer det att bli ännu finare.


Dagens träning var verkligen tuff idag. Kan ha varit det tuffaste passet hittills. Min PT ska börja tävla i CrossFit, tor jag att det heter, och en del av övningarna han gör då tycker han att jag oxå ska göra. Så idag visste jag att det skulle bli tufft eftersom jag inte kan träna på torsdag skulle vi köra extra hårt idag. Började med mina marklyft 10x10 som vanligt. Sen kom vi till det jobbiga som jag faktiskt bävade lite för. Jag skulle gå med en stång på axlarna som vägde ca 15 kg (tror jag) och göra utfall och nudda knät i golvet på varje steg jag tog. Från ena änden av salen till den andra ca 10 steg fram och ca 10 tillbaka. Det var ett varv. Sen skulle jag släppa ner stången och ta min älskade/hatade kettlesbell och svinga 20 gånger med den. Jag brukar ha en som väger 8 kg men idag fick jag den som istället vägde 12 kg. Totalt 4 varv gjorde jag detta och fy fan säger jag bara. Sista varvet var inte roligt. Det gjorde ont i benen, musklerna protesterade, svetten den rann och jag trodde inte jag skulle klara svinga de sista 20 gångerna. Men det gjorde jag ju, klapp på huvudet. Vi tränade bara 40 minuter idag så det blir 20 minuter tillgodo någon annan gång. Han sa det innan vi började, att det inte är lönt att göra något efter för jag skulle vara helt slut och inte klara något mer.. Oj oj oj, så rätt han hade. Stapplade in i stretchrummet och slängde mig på mattan helt totalt slut.. Räknar med ny träningsvärk imorgon.. Aldrig tränat så hårt i hela mitt liv men jag gillar det verkligen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar