torsdag 6 juni 2013

Tandvärk

Jäkla visdomstand!! Bara sådär helt plötsligt igår vaknade jag med världens tandvärk i trakterna kring visdomstanden. Hade problem med den vänstra, som jag fick dra ut, så jag kände igen symptomen. Försökte härda ut men på min rast gav jag upp, ringde och fick en akuttid till tandläkaren. Det gick inte att äta något, det bara pulserade av smärta. Gillar verkligen inte gå till tandläkaren, tycker det är fruktansvärt obehagligt men det var bara att bita ihop. Hål i visdomstanden OCH inflammation. Jag fick bedövning och så lagade hon den så gott det gick. Skällde på mig gjorde både tandläkaren och sköterskan, för att jag inte går då ofta.. Ja, fy mig.. Jag vet!! Och jag har lovat mig själv att jag ska ta tag i den biten efter sommaren. Visdomstanden måste dras ut sa tandläkaren men det hade jag ju redan räknat ut själv. Suck! Det var verkligen ingen trevlig upplevelse när jag drog ut den andra. Blä!!! Vaknade kl 5 imorse av att tanden gjorde fruktansvärt ont. Bultade och pulserade smärta. Jag som trodde det skulle bli bättre efter besöket hos tandläkaren men åh nej. Inte än i alla fall. Ipren har hjälpt lite men jag har svårt att äta så idag fuskade jag och åt en glass. Tröttare än tröttast nu. Träningsvärk efter mördarpasset i tisdes har jag oxå. Precis som det ska vara :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar