lördag 15 juni 2013

Blixtrar och dunder

Velade om jag skulle ut i skogen och försöka springa eller inte efter jobbet. Jo, det skulle jag. Himlen var lite mörk men jag tänkte att lite regn är ju inte så farligt. Eller hur!! Mitt i min runda mitt ute i skogen började det regna och mullra. Då ringde Micke och undrade var jag höll hus. Han erbjöd sig att hämta mig men jag tyckte det var onödigt när han precis kommit hem. Jag hade ju bara 2 km kvar. Det kändes inte så farligt när det bara mullrade så jag sa nej. Med ca 1 km kvar öppnade hela himlen sig och regnet bara vräkte ner. Då kom blixtrarna och riktigt dunder. Det kändes som att det blixtrade mitt framför näsan på mig. Lite småläskigt måste jag erkänna. Hemma igen nu och försöker torka. Dyngsur och våt in på bara skinnet, ungefär som att jag duschat med kläderna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar