tisdag 12 mars 2013

Första passet

Idag var jag och tränade med min PT för första gången. Vi körde igenom programmet som jag ska köra när jag tränar själv. Första övningen kändes okej, så även andra och tredje. Sen började min kropp att protestera så smått. Jag kämpade på och ville inte visa mig svag eller mesig. Men när jag hade 3 olika övningar kvar med Kettlesbollar och jag hade gjort den första 3x10 kände jag mig skakis, lite illamående och snurrig. Jag sa det till honom, att jag kände mig snurrig. Han bad mig vila lite extra, vilket jag oxå gjorde, sen tänkte jag försöka köra igen men det gick bara inte. Jag vågade inte pressa mig själv i det läget. Inte när jag kände mig snurrig. Hela kroppen protesterade, så jävla otränad är jag. Ja, jag skämdes lite, jag har ju tränat på gym ett tag nu och borde ju haft lite mer muskler vid detta laget. Trots detta sa han bra jobbat, bra teknik.. Gå nu hem och ät så kör vi igen på torsdag..

En sak insåg jag ju på vägen hem. Mitt gamla styrketräningsprogram är ju ingenting mot detta nya. Verkligen som natt och dag. Ja och så kommer jag få en jäkla träningsvärk, det känner jag redan :)
Så trots att jag känner mig lite skakis fortfarande och att benen darrar lite känns det fantastiskt. Det kan bli hur bra som helst detta :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar