torsdag 21 mars 2013

Andra veckan

Andra veckan med PTn är nu avklarad. I tisdags körde han hårt med mig och jag fick börja med plankan enligt Tabata modellen. 20 sekunder planka, vila 10 sekunder och så körde jag 8 gånger. Det var grymt jobbigt och jag har nog aldrig haft så mycket träningsvärk i magen någonsin.. En massa ben, rumpa och så avslutning med TRX linorna. Helt slut efteråt och så darrig och full av mjölksyra att jag knappt kunde strecha.

Idag körde vi först lite teknikträning och sen knäböj och marklyft. Tungt som fan på stången och jag gjorde 5 repetitioner tio gånger. Lite darrigt i benen :) Körde ryggen och sen några övningar med TRX linorna. Som var sjukt jobbiga eftersom jag hade träningsvärk sen förra gången. Oj vad det brände i musklerna. Han sa andra rundan att om det var för jobbigt kunde jag ta ett steg framåt, då blev det lite lättare men jag gav mig fan på att jag skulle klara det, vilket jag oxå gjorde. Sen avslutade vi med nåt som var så fruktansvärt jobbigt att jag efter hälften inte trodde att jag skulle klara det. Cyklade 1 minut ganska tungt sen direkt bort till en Kettlesboll som jag skulle svinga 15 gånger. Detta upprepade jag 5 gånger och varje gång jag cyklade ökade han motståndet på cykeln.. Jag gav mig fan på att jag bara skulle klara det. Helt död efteråt och jag fick en High five av honom. Svettig som tusan, helt slut och på darriga ben gick jag in för att strecha.

Har aldrig tränat såhär hårt förut och det är verkligen värt varenda krona. Det blir en helt annan träning med någon som pushar en att klara det man själv tror är omöjligt. Han kollar ju så man verkligen gör övningarna på rätt sätt så det tar ordentligt. Det går inte att fuska. Vissa övningar håller han mina armar så jag kommer åt muskeln på rätt sätt. Sen vilar man inte så länge mellan övningarna. Ca 15-20 sekunder bara så det blir ju väldigt intensiv träning :)

Det enda som jag inte är nöjd med är att tjejen som ska ha några av timmarna och hjälpa mig med kosten fortfarande inte har ringt. Nu har jag ändå tränat i två veckor och jag tycker det är fruktansvärt dålig service. När man betalar såhär mycket pengar och verkligen vill göra något åt sin övervikt, ja då vill man ju börja med alla bitarna direkt. Inte träna några veckor och sen börja med kosten samt väga och mäta sig. Det får mig att känna mig lite ledsen, frustrerad och besviken. Så igår fick jag låna måttband av Annett och har nu mätt arm, midja osv. Har även laddat ner en app som kan hjälpa till med hur mycket kalorier det är i det man äter. Ganska intressant faktiskt. I en 200 grams chipspåse är det 972 kalorier. Inte för att jag brukar äta chips ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar