söndag 6 maj 2012

Växer och frodas

Planterade om mina två tomatplantor i en stor balja. De verkar ha trivts bra i mitt köksförnster för de har blivit mer än dubbelt så stora som när jag köpte dem. Några blommor har börjat synas men än så länge står de på en pall nedaför köksfönstret. Vågar inte ställa ut dem i solen riktigt än. Vädret är inte att lita på. Köpte även en paprikplanta som jag är väldigt nyfiken på.
Den verkar oxå trivas bra i köksfönstret och har vuxit sig dubbelt så stor. Den luktar till och med paprika :) ska bli väldigt intressant att se hur detta blir. Förhoppningsvis några gula paprikor som smakar himmelskt.

Annars är det lite mycket just nu och jag har inte riktigt orkat ta tag i vissa saker som jag borde. Inte med en Micke som varit på lite dåligt humör några dagar. Jobbat och försökt muntra upp honom så därför har vissa andra saker blivit lidande. Måste väl erkänna för mig själv att jag nog är lite feg oxå. Då tar det emot extra mycket. Men men, saker och ting blev ju inte alls som jag hade tänkt mig eller hoppats på. Har funderat lite på hur jag som bäst ska lösa situationen. Inte helt lätt, det vill jag lova men nu tror jag att jag har bestämt mig. Det blir nog bäst så.
Nu blir det middag med surpuppan och sen tror jag att jag kommer att däcka i soffan. Sovit dåligt inatt, upp kl 6.10 och jobbat till kl 16. Ut i skogen och sprungit nästan 4 km. Puh..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar