torsdag 29 mars 2012

Huvudvärk

Fick en sån dundrande huvudvärk igår (av en fruktansvärt otrevlig kund) så jag kunde knappt göra någonting. Gick och la mig men vaknade imorse med huvudvärk och känner mig lite seg. Har ätit lite frukost och tänker ge mig ut i skogen om en timme.. Kanske precis vad jag behöver. Angående den otrevliga kunden hade jag verkligen lust att säga någonting som man absolut inte får MEN jag bet ihop. Jag tycker verkligen inte det är okej att kunder vräker ur sig en massa otrevligheter, skriker och gapar när de inte får som de vill och vi som jobbar i butik får bara stå där och ta emot, försöka förklara med ett leende och vara lugn och sansad. Det är inte lätt alla gånger och jag blir skakig i benen och nästan lite skakis i kroppen. Det känns obehagligt men samtidigt blir jag så arg inombords.. Det är inte jag som bestämt att alla måste visa legitimation när de hämtar ut viss post eller när man är bud måste man ha bådas legitimation. Det är SÅ många som inte förstår detta och att det är för deras egen skull/säkerhet på grund av alla bedrägerier som finns. Det går ju inte att göra undantag.. "Det är min gamla mamma och hon kan inte komma hit själv" Hur vet jag att det är sant? Hur vet jag att han inte försöker lura sin mamma och beställer saker i hennes namn? Det är ju omöjligt att veta. Posten har sina regler och riktlinjer av en anledning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar