lördag 3 mars 2012

Full och ful

Igår var verkligen en konstig dag. En oturs/klumpig/tramsig/flamsig dag.. För oss båda två som jobbade i förbutiken. Vi kunde inte annat än skratta åt eländet och tröstade oss med att käka Non Stop. På förmiddagen kom det in en dam/kvinna med en avi och ville hämta sitt paket. När jag scannade det i datorn kom det upp att det inte hade kommit. Jag sa vänligt med ett leende på läpparna att hon var för tidig och fick återkomma på eftermiddagen. Sen ville hon fråga lite om vårt bonuskort. Hon var lite konstig och avbröt mig flera gånger när jag vänligt försökte svara på frågorna. Till slut gick hon för att återkomma på eftermiddagen. Hon ställde en liten låda på disken där det låg en trasig paket med små gröna pinnar, växtnäring till blommor, och jag tog den och ställde den bakom mig. Då ville hon köpa den men jag sa att jag inte kunde sälja den eftersom den var så trasig och utan streckkod. Hon muttrade något under tiden gick jag och hämtade hennes paket. Jag lägger det på disken och säger glatt med ett leende: varsågod, här är ditt paket. Hon blänger på mig och säger nåt i stil med: att du kan få jobba här jag jag inte förstå. VA!! EH, jag stod som ett levande frågetecken och fattade verkligen ingenting.. Jag var ABSOLUT inte otrevlig eller något sådant( det kan min kollega som stod bredvid intyga). Jag tittade henne i ögonen när hon kom fram till disken, log och sa hej.. Jag gick bak i postrummet och min kollega kom dit. "Hörde du?" undrade jag. Ja, hon var inte nykter sa min kollega.. Nä, hon var absolut full svarade jag.. "FULL OCH FUL" kom det från henne :)
Träffade chefen när jag skulle slänga skräp och berättade om hela incidenten som kändes väldigt konstig. När jag sen var på rast mötte jag chefen igen som berättade att kunden ringt honom.. Inte klokt säger jag bara och jag förstår verkligen inte varifrån hon fick att jag var otrevlig för det var jag ABSOLUT INTE!! Min kollega är mitt vittne..
Lite senare kom en annan kund in och gav oss presenter (choklad) för att vi är så trevliga och hjälpsamma. Dessutom var det en annan kund i onsdes som sa till mig: du är alltid så glad och trevlig och det är ett nöje att komma hit till dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar