söndag 13 februari 2011

Pizzabagare

Igår skulle vi ha lite kalas i Höganäs och jag skulle ta bussen dit.. Micke skulle komma senare med sina föräldrar.. Var lite stressad och sen för en gångs skull så jag fick småspringa till busshållsplatsen.. Inte det lättaste när det är lite småhalt, särskilt inte i högklackat.. Två minuter till godo men givetvis var bussen 10 min sen.. Grrrr!!!!! Hemma hos familjen Karlsson var det dax att börja fixa till maten som vi skulle bjuda på och vi utnämnde Elias till pizzabagare.. Han fixade till två pizzor (med lite hjälp av Helen) och jag en.. Han var jätteduktig och de blev jättegoda.. Lite kladdkaka, kex och chokladbollar till efterrätt.. Fick presenkort på SPA av Mickes föräldrar i födelsedagspresent.. Det ska bli superskönt och jag ska ta det mest avslappnande jag kan hitta :-D

Elias tycker om Micke och vice versa.. Direkt när vi hade ätit ville Elias ha lite bygghjälp av Micke som inte kunde säga nej.. De var så söta när de låg på golvet i lekrummet och byggde ihop ett slott.. Lite senare var det dax att lägga pussel och slutligen hamnade de i soffan framför TV:n där Elias satt tryggt i Mickes knä..
Väl hemma parkerade vi oss i soffan och lyckades somna båda två.. Ansträngande att gå på kalas ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar