söndag 27 februari 2011

Helg

Igår var det underbart väder så trots att jag kände mig yr gick jag ut på en promenad och njöt av det vackra vädret.. Annars blev det inte så mycket gjort igår pga attt jag kände mig yr nästan hela dagen.. Har funderat och kommit fram till att det kan kanske bero på STRESS.. Jag känner mig väldigt stressad nästan hela tiden.. På jobb har vi fullt upp och stressar som galningar.. Det finns inte en minut över att pusta ut.. Har kommit på mig själv med att jag ibland är så uppstressad så jag kan knappt andas.. Det känns som luften inte kommer ända ner i lungorna utan stannar halvvägs och då får jag nästan lite panik och måste dra extra djupa andetag som jag blir lite yr i huvudet av.. Hemma känner jag mig oxå väldigt stressad och har väldigt svårt att slappna av och just nu sover jag väl inte så jättebra heller.. Stressad över många saker men mest över BARN och min VIKT.. Inte konstigt jag är yr kanske..

Idag har jag slöat ordentligt.. Kollat på lite skidor på TV och bara slappat.. Det behövde min kropp.. Har inte känt mig så yr idag förrän nu på kvällen men det kan bero på att jag är trött..( Kollade på film till kl var 3) Annie ringde och vi pratade LÄNGE.. Alltid lika trevligt och jag längtar nåt förfärligt efter finaste lillasyster..

Försöker fundera ut ett bra sätt att kunna stressa av, slappna av och finna harmoni hemma.. Har köpt en DVD med nån slags Yoga som man ska bli väldigt avslappnad av.. Jag hoppas det fungerar för jag behöver det verkligen.. Sen vikten vet jag inte för vilken gång i ordningen jag beslutar mig för att ta tag i men någon gång ska det väl lyckas??!! Mår verkligen jättedåligt över att jag bara väger 4 kg mindre än vad Micke (som är 1.90 lång) gör.. Det är totalt skamligt och jag är så besviken, arg och ledsen på mig själv.. Det är 3 månader kvar till juni och då SKA jag ha gått ner i vikt.. Så är det bara.. (slår näven i databordet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar