fredag 30 juli 2010

Köpenhamn

Trots regn och blåst, huvudvärk och att jag inte alls kände för det åkte vi till Köpenhamn. Har jag bestämt mig så har jag. Det regnade när vi kom fram och var faktiskt lite kallt trots att jag hade långbyxor. Vi gick på Ströget och jag drog med mig Micke in i båda de stora varuhusen. Först Illum och sen Magasin. Inte för att jag skulle handla något direkt men det var ju rea och man vet aldrig vad man hittar. Alldeles för röriga för min smak. Det kändes som man gick i en enda stor jätteaffär dessutom var det VARMT. Vi fortsattte så småningom ner mot mysiga Nyhavn och strosade runt i hamnen. Micke gillar att titta på båtar. Det är så mysigt i Nyhavn och jag hade ju tänkt att vi skulle sitta där och mysa samt äta. Det var kallt och blåsigt så det blev inte som jag tänkt mig. Ville inte sitta där och frysa.. Det blev till att traska vidare och vi gick förbi ett hus med massor med blommor. Me like blommor♥
På ett litet torg på vägen tillbaka till Ströget hittade vi en liten internationell marknad med godsaker från olika länder. Vi fastnade givetvis vid gottebordet med godis från England. Vi tog några godisbitar var och det är det DYRASTE godis jag någonsin köpt. 4 bitar med olika fudgesmaker + lite smågodis till Micke blev 74 danska kronor. Som hittat, ha ha!

Ja vi får äta godiset med andakt. Hoppas det är gott oxå. Vi tänkte äta på Hard Rock Cafe och gick in och satte oss. Trevligt och mysigt ställe. Då upptäckte jag att all deras mat är grillad över ELD som jag inte gillar och det slutade med att vi fick gå därifrån. Micke tyckte det var mycket pinsamt och muttrade lite surt för sig själv. Ja ursäkta att jag är konstig och inte gillar grillad mat. Vi hamnade på O'Learys till slut, var annars..


Kolla in denna karusellen på Tivoli.. Den vill jag åka. Micke glodde på mig som om jag inte var riktigt klok.. Jag bara skrattade. Det ser ju härligt ut :-)
Väl hemma i Helsingborg är det festival och det var en hel del folk ute på gatorna trots att vädret inte är det bästa. Jag köpte 2 munkar med choklad på hemvägen. Gott!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar