torsdag 22 juli 2010

Bakken

Igår mötte vi upp fam Karlsson på Knutpunkten för att åka till Bakken och ha mysigt/roligt hela dagen.. Vädret var nästan lite för varmt men man ska ju inte klaga.. Väl framme i Klampenborg blev det den obligatoriska färden med häst och vagn till Bakken.. Det är något av en tradition men karlarna valde att promenera.. Vi köade i värmen i vad som kändes en evighet för att köpa våra åkband. Solen gassade och svetten lackade. Vi började med att åka Safari där man skulle skjuta prick på en massa djur. Jag åkte med Elias och oroade mig för att han skulle tycka karusellen var läskig, det var väldigt mörkt inne.. Ha ha, när vi hoppade av sken han upp och sa: "det var roligt"
Vi fortsatte i sakta mak åka karuseller, äta glass och ha trevligt. Elias och jag skulle åka Superråttan som den hette förr men nu heter den Racing. Den gick ganska fort och man vet ju inte, han är ju trots allt bara snart 4 år, om han skulle gilla den eller inte. Som jag skrattade och han med. I nerförsbackarna skrek han av förtjusning och i kurvorna skrattade han.. Vi åkte den flera gånger och till slut fick vi sällskap av Lucas som föredrog Lustiga huset och att prova lyckan i de olika spelstånden. Han sköt pil, kastade boll, sköt gevär mm.. Riktigt duktig var han oxå:-)
Vi skulle prova en ny karusell. Vid ingången stod en skylt "du kan bli våt" . Vi blev inte bara våta vi blev dränkta.. Ha ha.. Vattenkanoner på båtarna och annat längst rundan som sprutade vatten på en.. Vi sprutade på andra båtar och de sprutade på oss. Det fanns ingenstans att gömma sig. Killarna tyckt den var skitrolig, ja jag erkänner vi oxå..

Andra gången vi åkte den blev vi ännu blötare, tur det var fint väder.. Den var Elias favorit av alla karuseller han åkt.









Ett måste när man är på ställen där den finns.. Omdöpt av Annie tror jag det var till Bäverspring :D och första gången vann Lucas över oss allihopa. Andra gången vann inte någon av oss men Micke kom 2:a och jag 3:a..
Här sitter grabbarna och pustar ut.. Jobbigt att kånka på alla väskor och andra tillbehör.. En och annan öl slank ner och lite glass på det.. En toppendag helt enkelt..
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar