söndag 15 juli 2012

Mysdag med Alfred

Igår hade jag en mysig dag med min Alfred. Vi började med att gå på HIF och se en riktigt tråkigt match där de mötte Syrianska. Micke krattade planen i halvlek och kom bort och sa hej till oss där vi satt. Som sagt, ingen höjdarmatch precis så vi gick när det var 4 minuter kvar. Vi skulle nämligen gå på bio efter. När vi gick vid Olympiaskolan hörde vi ett jäkla vrål och fattade att HIF lyckats göra mål i allra sista sekunden. Wohooo....
Vi skyndade oss ner mot bion, hämtade våra biljetter och köpte popcorn. På med 3D glasögonen och så var vi redo för att se Abraham Lincoln Vampire Hunter. Lite annorlunda men jag tyckte den var jättebra, vi gillade den båda två. När vi sen kom ut från bion möttes vi av ÖSREGN och ÅSKA. Vi smög längst husväggen och min Alfred är jätterädd för åskan. Vi hoppade på bussen men på Knutpunkten bestämde vi oss för att byta buss. Han körde nämligen som en galning trots att hela gatan var full av vatten.
När vi stod där och väntade blixtrade och åskade det rejält och plötsligt kom det en blixt och en jätteknall, det riktigt väste till. Fick krama min Alfred som blev jätterädd och ledsen. Trots regn och åska hade vi en riktigt mysig dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar