lördag 7 juli 2012

Macarons

Idag bestämde jag mig för att baka Macarons att ta med till Tärnö imorgon. Jag var lite orolig att jag glömt bort hur det ska göras så de inte blir misslyckade, det var ett tag sen jag bakade nämligen. Men det hade jag INTE gjort, ha ha. Exprimenterade lite eftersom jag ville göra en omgång färgade Macarons. Det är lite svårt att få dem behålla färgen. Gräddade två och två på olika grader och tider för att se vilka som blev bäst. Fick någorlunda kläm på det. Första plåten blev de helt klara i mitten men något svagare i färgen. Andra plåten blev så rosa som jag ville de skulle bli men tyvärr inte riktigt klara i mitten. Men men, de får helt enkelt duga ändå.

De rosa fyllde jag med Ganache gjord på vit choklad och så krossad polkagris. Den luktar fantastiskt gott, hoppas den smakar lika gott som den luktar. Chokladmacaronsen fyllde jag med tobleronemousse. Vet inte riktigt om det kommer passa ihopa men det märker vi ju snart. Just nu är de i kylen och ska stå där i ca 1 timme innan de kan provsmakas. Får lite feedback av Annett som är på väg hit för att hämta några Macarons att provsmaka :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar