onsdag 2 december 2009

Juleljus

En dag med en massa stressande fram och tillbaka.. Framför allt på jobbet idag har vi haft jättemycket att göra.. Det känns i fötterna och mitt stackars huvud det ska vi inte tala om.. Ja då är det den 2:a december idag och det går fort fram mot julafton.. Känner inte av någon julstämning för fem öre, tyvärr.. Trots att tomtarna är på plats känns det hafsigt och inte kul alls i år.. Fast det är ju mysigt när ljusstakarna och stjärnorna är tända i fönstret, särskilt i mitt sovrum.. Där lyser denna fina ljusstake som jag fick av min mamma.. Den är lika gammal som mig och så länge jag kan minnas har den alltid stått i ett fönster varje jul.. Den är kanske inte jättevacker men jag älskar den, det är något nostalgiskt över den.. Så nu vill jag bara vara i mitt sovrum.. Ligga under en filt och mysa med bara ljusstaken tänd..

1 kommentar:

  1. Jag tycker den är jättefin :) Håller faktiskt med dig att det känns lite hafsigt i år..vet inte varför det inte känns så kul att pynta och fixa som det brukar..kommer kanske...

    SvaraRadera