lördag 5 januari 2013

Trögt

Fy vad det går trögt att komma igång med träningen och kosten igen. Har inte tränat på ca 3 veckor nu. Blev ju sjuk och sen var det jul och nyår. Prioriterade mys och god mat istället för stenhård träning och strikta kostvanor. Ätit som en häst nu över jul och nyår, nästan bara onyttigheter. Sen tycks motivationen försvunnit spårlöst. Har letat men inte lyckats hitta den igen. Jag blir lite arg och besviken på mig själv. Jag vet ju att jag måste och sen mådde jag ju så mycket bättre när jag tränade och åt ordentlig mat. Försökte mig på en runda i skogen men efter ca 2 km var energin fullkomligt bortblåst och benen ville bara inte springa en meter till. Lika bra att lyssna på kroppen så det blev lugn och skön musik på Spotify och promenad i lagom takt. Ska FÖRSÖKA gå och träna imorgon. Jag måste. Kan någon vara snäll att ge mig en spark i baken i riktning mot Sats ca kl 13 imorgon?? :-)

Idag har jag städat ut julen. Känns lite tomt och inte lika mysigt längre. Hade egentligen bara tänkt ta tomtarna och låta stjärnorna och ljusstakar vara kvar men till slut åkte rubbet in i skåpen. Mitt nästa projekt är nu att få det lika mysigt men utan tomtar, ljusstakar och annat juligt.

Om någon vill köpa en muntergök har jag en till salu ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar