tisdag 29 januari 2013

Lila tallrikar

Hade jag vetat att jag skulle bli på så dåligt humör över några lila tallrikar hade jag aldrig satt mig på bussen till Väla. Jag fyller ju år snart och har planerat mitt kalas som jag ska ha på lördag. Vilken mat jag ska bjuda på, hur jag ska dekorera och duka. Detta inkluderade ju dessa lila tallrikar. Jag har ju bara 4 än så länge för senast jag var på Väla med mamma och skulle köpa fler hade de inte fått in någon ny leverans. Lite irriterad blev jag ju då men damen i affären sa att de skulle få in en STOR leverans veckan därpå. Jag räknade ju kallt med att det skulle finnas massor med lila porslin och då bland annat tallrikar. Jag blev sjukt besviken när jag inte hittade en enda lila tallrik, ja inte i den storleken jag behövde. Det förstörde liksom hela min planering, hur snyggt är det med plasttallrikar som fick bli min nödlösning. Ja ja, man ska inte gråta över några tallrikar men ändå. Det fick mig på så jäkla dåligt humör så det var inte klokt. Jag frågade till och med damen i butiken om de kunde beställa tallrikar till mig men se det kunde de inte göra utan hon skrev upp mitt namn i en bok och så skulle hon ringa när de fick in fler tallrikar i lila. Det verkar lite komplicerat det där. Det borde ju faktiskt gå att bara göra en beställning på så många tallrikar jag ville ha. Humöret blev ju inte direkt bättre av det. Nog om dessa tallrikar nu....

Ja snart fyller jag år, 25 eller vad var det nu?! Ha ha!! Slår på stort i år och bjuder på ganska fin middag och Macarons till kaffet. Svårt att välja vilka sorter jag ska göra bara. Hade varit trevligt att prova någon ny sort så jag funderar på hallon eller kanske vanilj. Man skulle nästan kunna tro att jag fyller jämnt men det gör jag ju inte förrän nästa år. Då hade jag faktiskt tänkt fly fältet och resa bort. Därför blir det lite mer extravagant nu året innan :) fast med plasttallrikar då.
Planen är att åka till New York men vi får se.

Har visst varit lite dålig på att blogga men jag tänkte ta tag i det där igen..

1 kommentar:

  1. Förstår dig precis, en sån grej som med tallrikarna hade kunnat irritera mig också! Man har en bild i huvudet hur man vill duka/inreda/piffa och då är det ju inte kul när det inte blir som man tänkt! Per kallar det i-landsproblem, jag kallar det livskvalitet -att man tycker om när det blir fint!
    Ha det bra!
    /Anna Svensson

    SvaraRadera