söndag 3 juni 2012

Besatt

Jag fastnade i TV-serien Game of Thrones som gick på SVT. Kunde inte vänta utan köpte hela säsong i som jag såg på 3 dagar. Jag fullkomligt älskar den, den är sååå bra. Säsong 2 har precis börjat visas på Canal+ nu oxå. Bestämde mig dock för att jag ville läsa böckerna som serien är baserad på. Hittade 3 stycken på Åhlens och började omedelbart läsa :)
Det tog mig ca 2 veckor att läsa dessa 3 böcker på ca 1000 sidor vardera. Jag blev fullkomligt besatt och det enda jag kunde tänka på var att läsa. Jag drömde till och med om drakarna om nätterna. Ha ha, snacka om att bli besatt. De inehåller så mycket av sånt som jag gillar: en annan tidsålder, kungar, kärlek, drakar, övernaturligt, mystiskt. Kampen om kungatronen och så nattens väktare som vaktar muren från rövare och iskalla våldnader med blå ögon. Svek, list, kärlek och hat. Ja det var helt enkelt omöjligt att sluta läsa. Del 3 var bäst och jag hade så svårt att slita mig från boken och nästan lite ångest när den började ta slut. När den väl var slut kändes det så tomt. Jag blev ju helt upplukad av världen och personerna jag läste om. Lycklig när jag upptäckte att det finns en bok till Kråkornas fest, den har jag beställt och väntar ivrigt på, det vill jag lova :) tydligen ska han skriva 3 böcker till.. Oh, la la.. Jag längtar. Kan verkligen rekommendera dessa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar