tisdag 28 december 2010

Tur & Otur

När Micke var ute och skottade snö (jobbade) tappade han sin jobbmobil och trots att han letade kunde han inte hitta den. Nästa dag var det skottning igen på samma ställe. Gissa vad han plötsligt fick på sin skyffel?? Sin mobiltelefon och den fungerade trots att den legat ute i kylan och i snön hela natten.. Ha ha, vad är oddsen?? Snacka om tur :-)

Tyckte synd om min vän på julafton. Hon hade bokat jobbilen men kvällen innan hade någon varit inne och tagit den så hon var med all rätt inte så glad. Erbjöd henne att låna min bil. Strax innan Kalle Anka ringde hon och var lite uppriven. När hon parkerat och hennes kompis precis skulle kliva in i bilen backade bilen framför rakt in i min bil med dragkrok. Det blev ett stort hål i min bil.. Hon hade en riktig otursdag på julafton.. Jag sa att det ordnar sig och att hon skulle tänka på nåt annat och ha en mysig julafton. Ingen blev skadad och det ordnar sig. Tyckte mest synd om min vän som hade en sån otursdg på julafton av alla dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar