tisdag 23 augusti 2011

Nöjd ändå

Igår började jag få kramper i min mage och jag kände mig trött och yr, förmodligen på grund av stress. Har haft en period för ett tag sen när jag kände mig jätteyr nästan hela tiden. Obalans i kristallerna i örat trodde min kollega. Hon hade varit hos doktorn och kollat upp sin yrsel. Vi jämförde våra symptomer och de var ungefär lika. Läkaren sa till min kollega att när man vaknade på morgonen skulle man sitta på sängkanten och kasta med huvudet några gånger åt sidorna för att "ruska" om kristallerna. Testade det och det fungerade faktiskt. Försökte oxå stressa mindre men det är ju inte så lätt alla gånger men jag lyckades bli av med yrseln. Tillbaka på jobb efter semestern tog det 3 dagar sen började jag känna mig yr igen. Det är väldigt läskigt ibland särskilt när man ligger ner, blundar och bara känner hur allting snurrar. Lite lagom obehagligt. Idag hade jag ännu mer kramper i min mage, förmodligen dax för mens snart, och kände mig lite småyr hela dagen. Var inte alls sugen på att ge mig ut i skogen för att springa en runda efter en hård dags arbete. Släpade benen efter mig hemåt men bestämde mig för att i alla fall försöka springa lite. Bytte om och gav mig av till Pålsjöskog där det kryllade av Hurtbullar.. Herre gud, var kom all min energi ifrån?? Jag sprang som en galning, benen kändes lätta och jag flåsade inte lika mycket som vanligt (tyckte jag själv) Sjukt nöjd över mig själv är jag i alla fall :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar