tisdag 25 december 2012

Julklappar

Igår var det julfirande hos Mickes föräldrar. Vi såg Kalle Anka hemma och jag måste erkänna att det kändes lite konstigt att de klippt bort vissa scener. Det var ju inte alls detsamma. Att folk ens orkar bry sig. Annars blev det en mysig och lugn julafton med en massa god mat och några julklappar. Så lite snäll hade jag nog varit men tyvärr kom det inte någon tomte ;-) han hittade nog inte till Larmvägen. En tråkig sak med att bli äldre är ju att man inte får så många julklappar längre. När man var liten var lillejulafton mer speciell på något vis. Alla vi barn klädde granen tillsammans och man gick omkring och var så förväntansfull och lite spänd på samma gång.. Vad skulle man få i julklapp och i strumpan??!! Ibland var det svårt att sova och man låg där under täcket och hörde när tomten (mamma eller pappa) kom och la ett paket i strumpan som hängde någonstans i rummet. Ofta vaknade man ju tidigt på julaftons morgon och allt bara kändes så mysigt, särskilt om det var snö ute. Jag saknar att få vara barn på julen faktiskt. Ha ha!! Tramsigt men sant. Nu är det så mycket stress och ibland jobb så jag får nästan aldrig den där riktigt mysiga juliga känslan. Min högsta dröm är att kunna bjuda hem alla mina nära och kära till ett riktigt mysigt julfirande. Då skulle jag ha ett långt stort dukat bord där vi alla kunde få plats, riktigt fint och juligt dukat och dekorerat. En stor gran skulle stå i rummet och under den en massa fint inslagna paket och ute skulle det snöa. Ja, drömma får man ju.. God Jul och god fortsättning!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar